Sunday 30 October 2011

Telekung Kemas Dan Selesa

For years, I have been searching for good telekung, yang selesa di pakai dan kemas terutamanya di bahagian muka. Selalunya, saya ended up beli telekung yang cantik dengan sulam indah dan berwarna tapi dekat kepala, selalunya fail. Nampak selekeh, tak kemas, besar, longgar sana, longgar sini, kena pakai pulak anak telekung dan kat belakang kepala tu, bila ikat, nampak tak kemas sangat.

Kenkadang bila pergi masjid or surau, in my case, selalunya untuk solat terawih dlm bulan ramadhan, telekung yang dipakai oleh sesetengah jemaah nampak sangat kemas di muka. Segan pulak nak tanya beli di mana. Yang saya pulak, kejap2 betulkan telekung, kejap2 check anak rambut.

But recently, I found a very good telekung, memang paling selesa dipakai so far. Harganya pun berpatutan dan buatan Malaysia semestinya. Terletak di muka, kemas dan tak panas disebabkan jahitan smocking yang kemas di bahagian dahi. Warna sulam yang soft sesuai untuk jemaah yang mahu telekung yang simple tetapi cantik. Material 100% cotton bersulam penuh, mempunyai 2 lapis hingga ke dada dan kain dia cara ikatan menggunakan tali yang di jahit di bahagian belakang dan di ikat ke depan. Sesuai untuk wanita mengandung yang kena adjust saiz ikatan seiring dengan perut yang semakin membesar.



Harga : RM84 sepasang
Material : 100% cotton telekung bersulam penuh / kain tidak bersulam.
Sulam biru, grey dan purple (soft color)
Lapik 2 lapis hingga ke paras dada
Saiz : biru (L - 1 no), purple (L - 1 no), grey (M - 2 nos)
M - 19.5" (ukuran keliling muka pakai telekung)
L - 20 "-20.5" (ukuran keliling muka pakai telekung)
Pos Laju : Tambahan RM7.00

Pertanyaan lanjut email kepada zaiton.mohdariff@gmail.com

No comments:

Post a Comment