Saturday 29 October 2011

Daging masak hitam penang

Saya memang akui, saya seorang yang tak pandai memasak. Tak pandai memasak tak semestinya malas memasak, cuma bila masak selalu fail. Ada jer yang kurang, kurang itu la, kurang ini la, tapi yang selalunya kurang sedap la.

Tapi family sporting, dia orang bukan jenis cerewet, so makan jer la apa yang di masak, janji perut kenyang. Afterall, as a working mum, masa untuk memasak memang terbatas. Tapi kalau ada masa terluang dan ada bahan-bahan kat dapur, selalunya saya akan surf resepi kat internet. Tengok mana yang senang dan bahan-bahan yang simple, selalunya saya akan try.

Hari ni, bahan asas  dalam fridge adalah daging. Surf punya surf, jumpa satu resepi daging masak hitam penang. Eventhough saya dilahirkan di Ipoh, tapi most of my schooling time spent di Penang jadi daging masak hitam penang memang sangat2 sedap. Selalunya mamak atau mami masak yang paling sedap, dia orang selalu bubuh kas kas.

Resepi ni saya dapat dari http://kuali.com, type jer resepi daging masak hitam penang, sure resepi tu akan keluar dengan gambarnya Tapi resepi ni dalam English, ada setengah bahan kena refer dictionary. Dalam kes saya yang malas nak rujuk kamus, pakai agak2 jer la. Mungkin itu salah satu sebab kenapa masak selalu tak jadi kut. 

Hasil nya ....(tadaaa)

Gambar amateur macam ni la, tak segak. Saya buat berkuah sikit sebab nak cicah dengan roti. Rasanya sedap, boleh cuba resepi ni.



No comments:

Post a Comment